Uczniowie z Zespołu Szkół Zawodowych w Rawiczu w Lizbonie

Projekt „Aktywny Europejczyk – kompetentny zawodowiec”  w ZSZ w Rawiczu

Finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER)
w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego”

Dnia 15 września 2019 roku uczniowie z klasy III , kształcący się w zawodzie technik ekonomista wraz z opiekunkami Beatą Glurą i Magdaleną Psarską rozpoczęła swoją przygodę w Lizbonie. Wielu z nas po raz pierwszy odbyło podróż samolotem. Pierwszy lot zachwycił wszystkich. Na lotnisku czekała na nas przemiła portugalska przewodniczka, z którą pojechaliśmy do miejsca zakwaterowania.

Niedzielę spędziliśmy na zwiedzaniu Alfamy, która jest najstarszą i najbardziej znaną dzielnicą Lizbony.  Zwiedziliśmy Zamek świętego Jerzego, wybudowany prawdopodobnie w 138 roku p.n.e., Katedrę św. Antoniego oraz Miradouro de Santa Luzia, czyli placyk na ruinach dawnej fortyfikacji mauretańskiej, z którego roztacza się piękna panorama na Tag, port i dachy Alfamy. Zwieńczeniem wycieczki był Plac Praca de Comercio i  Łuk Triumfalny.

Wieczorem zjedliśmy obiadokolację w restauracji, po której poszliśmy na spacer po Ogrodach Mario Soares.

Od poniedziałku rozpoczęły się zajęcia w lizbońskim centrum kształcenia. Jest to dla nas nowe i ciekawe doświadczenie ponieważ uczymy się i rozmawiamy w języku angielskim. Wszyscy jesteśmy zdrowi i zadowoleni, gotowi na nowe wyzwania.